Regulamin i Polityka Prywatności

I. REGULAMIN I POLITYKA PRYWATNOŚCI

1. Definicje:

Regulamin
Niniejszy regulamin informujący o warunkach korzystania ze sklepu internetowego RC3D.

Sprzedawca
Właściciel marki RC3D: Raptor Bartłomiej Mikołajczak z siedzibą w Promienku (62-007),  ul. Trakt Dębinecki 2, posiadający nr
NIP: 7821993721, REGON: 634268039, (dalej Raptor).

Towar
Wszelkie towary znajdujące się w ofercie sprzedaży Sprzedawcy w ramach sklepu internetowego.

Usługa
Usługa świadczona przez Raptor.

Klient
Osoba fizyczna, jednostka organizacyjna nieposiadająca zdolności prawnej, której odrębne ustawy przyznają zdolność prawną lub osoba prawna dokonująca zakupów w Sklepie lub korzystająca z innych usług oferowanych przez Raptor, zwana również Użytkownikiem lub Kupującym.

Użytkownik
Klient zawierający transakcję za pośrednictwem Sklepu Internetowego - termin zamiennie stosowany z terminem Klient".

Konto Klienta
Baza zawierająca dane Klienta służące do realizacji składanych zamówień, historię zamówień, preferencje klienta dotyczące wybranych funkcjonalności sklepu, dane dotyczące wpłat i nadpłat z tytułu zamówień.

Przelew elektroniczny
Płatność wykonywana przez Klienta z konta bankowego on-line, za pośrednictwem systemu Pay-Pal lub innych systemów płatności on-line które obsługuje Sklep

Przelew tradycyjny
Płatność wykonywana przez Klienta w banku poprzez konto internetowe czy stacjonarne albo też w Urzędzie Pocztowym.

Umowa
Umowa sprzedaży Towaru, która zostaje zawarta między Sprzedawcą posiadającym numer NIP: 7821993721, REGON: 634268039  i Kupującym na podstawie zamówienia dokonanego w sklepie internetowym lub bezpośrednio u przedstawiciela Raptor.

Strony
Łącznie Kupujący i Sprzedawca.

Sklep, Sklep internetowy
Sklep internetowy oraz wszystkie inne strony i podstrony działające pod adresem: www.rc3d.pl sprzedający towary za pośrednictwem Internetu oraz sprzedaży bezpośredniej.

Czas realizacji zamówienia
Czas, w jakim Sklep skompletuje zamówienie i przekaże je przewoźnikowi realizującemu wybraną przez Klienta formę dostawy.

Dni robocze
Dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

2. Postanowienia ogólne

2.1. Zamieszczone w tym serwisie internetowym materiały są chronione prawem autorskim w oparciu o ustawę „o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. Ich przerabianie, modyfikowanie, publikacja na łamach innych stron WWW, portali, dołączanie do gazet itp. drukowania i inne wykorzystywanie, bez wcześniejszego uzgodnienia z Właścicielem jest zabroniona.

2.2. Prezentowane w Sklepie cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.

2.3. Rejestracja i ochrona danych osobowych:

2.3.1. Warunkiem korzystania ze Sklepu RC3D jest rejestracja Użytkownika lub podanie swoich danych w stosownych formularzach i akceptacja ogólnych warunków sprzedaży ujętych w niniejszym Regulaminie i Polityce Prywatności na zasadach określonych poniżej.

2.3.2. Osoba wypełniając formularz rejestracyjny/kontaktowy oświadcza, że:

  • podane w nim dane są kompletne i zgodne ze stanem faktycznym,
  • zapoznała się z ogólnymi warunkami sprzedaży zawartymi w Regulaminie i Polityce Prywatności i zobowiązuje się ich przestrzegać,
  • wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych, w szczególności imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu, przez Raptor Bartłomiej Mikołajczak, Trakt Dębinecki 2, Promienko, w celu założenia konta Klienta oraz realizacji zamówień i zleceń.

2.3.3. Podczas Rejestracji w Serwisie internetowym www.RC3D.pl użytkownik musi podać następujące dane:

  • adres e-mail, który będzie loginem identyfikującym użytkownika,
  • hasło,
  • imię i nazwisko,
  • adres zamieszkania lub siedziby firmy, adres wysyłki towaru,
  • opcjonalnie numer telefonu oraz numer NIP do wystawienia faktury VAT.

2.3.4. Użytkownik zgodnie z powołaną powyżej ustawą ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania. Sprzedawca zapewnia każdemu użytkownikowi prawo kontroli przetwarzania danych zgodnie z art. 32 ustawy o ochronie danych osobowych.

2.3.5. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych określonych w pkt. 2.3.2 i 2.3.3. uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Użytkownika.

2.3.6  Niedozwolone jest za pośrednictwem Sklepu zamieszczanie, dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.

3. Przyjmowanie i realizacja zamówień.

3.1. Sklep prowadzi sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem sieci Internet. Informacje o towarach i usługach Sklep zamieszcza na stronie www.rc3d.pl.

3.2. Klientem Sklepu może być osoba fizyczna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której odrębne ustawy przyznają zdolność prawną oraz osoba prawna.

3.3. Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez strony internetowe Sklepu: 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.

3.4. Do dokonywania zakupów w Sklepie niezbędne jest podanie danych, niezbędnych w procesie weryfikacji Klienta, opisane w pkt. 2.3.2 i 2.3.3.

3.5. Klient, przesyłając do Sklepu zamówienie, składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamawianych produktów między Klientem a Sklepem. Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej oraz stanowi moment zawarcia umowy. Sklep ma prawo zwrócić się do Klienta drogą telefoniczną lub e-mailową z prośbą o potwierdzenie każdego zamówienia.

3.6. W celu złożenia zamówienia Klient musi:

  • dokonać wyboru zamawianych towarów lub usług,
  • dokonać wyboru sposobu dostawy oraz adresu dostawy i adresu, na jaki ma być wystawiona faktura (mogą to być różne adresy),
  • dokonać wyboru sposobu płatności.

3.7. Sklep nie prowadzi sprzedaży hurtowej.

3.8. W przypadku niedostępności zamówionych towarów magazynie, u dostawców Sklepu lub niedostępnych z innych przyczyn, a co za tym idzie braku możliwości realizacji zamówienia usługi Klienta, Sklep zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 30 (trzydziestu) dni licząc od daty zawarcia umowy. Sklep zwróci wówczas wpłacone pieniądze a umowa zostanie automatycznie unieważniona i przestanie wiązać strony. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w procesie składania zamówienia lub rejestracji.

3.9. W przypadku niedostępności części zamówionych towarów w magazynie, u dostawców Sklepu lub z innych przyczyn uniemożliwiających realizację zamówienia w czasie przewidzianym w tym zamówieniu (np. opóźnienie dostaw przez dostawców Sklepu), Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma następujące możliwości do wyboru:

  • częściowa realizacja – wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych towarów, zaś Sklep zostaje zwolniony z obowiązku realizacji zamówienia na towary niedostępne.
  • anulowanie całości zamówienia – wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zwolnienie Sklepu z obowiązku realizacji zamówienia.

3.10. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży w magazynie Sklepu lub u jego dostawców.

3.12. Sklep prowadzi również sprzedaż z opcją dostawy na terenie miasta Poznań i okolic. Warunki sprzedaży ustalane są między Klientem a Sklepem na zasadzie negocjacji indywidualnych.

4. Czas realizacji zamówień:

4. 1. Przewidywany czas przygotowania i realizacji zamówienia uwzględnia tylko dni robocze. Zamówienie na towary o różnym czasie realizacji jest wysyłane w chwili skompletowania całego zamówienia. Termin wysyłki paczki określany jest na podstawie towaru o najdłuższym czasie realizacji.

4.2. Na terytorium Polski zamówienie może być dostarczone, w następujący sposób:

  • bezpośrednia dostawa przez pracownika Raptor, na terenie miasta Poznania lub okolic po indywidualnym uzgodnieniu przez Strony. Minimalna kwota zamówienia w tym przypadku wynosi 150 zł netto.
  • za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej
  • odbiór osobisty w siedzibie Raptor, Ul. Trakt Dębinecki 2, Promienko

4.3. Do krajów Unii Europejskiej zamówienie może być dostarczone tylko przez Pocztę Polską lub firmę kurierską zgodnie z obowiązującymi cennikami u danego dostawcy.

4.4. Do krajów poza Unią Europejską zamówienie jest dostarczane tylko przez Pocztę Polską.

4.5. W przypadku wybranych towarów Sklep zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych form dostawy.

4.6. Klient, odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania należy, w obecności kuriera lub pracownika poczty, sporządzić protokół szkody. Protokół szkody przesłany do Sklepu wraz z reklamacją jest warunkiem koniecznym złożenia szkody transportowej.

5. Ceny towarów i sług:

5.1. Ceny towarów i usług zamieszczone na stronie internetowej Sklepu podawane są w złotych polskich, zawierają polski podatek VAT, nie zawierają informacji dotyczących ewentualnych opłat celnych i nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy.

5.2. Sprzedaż w innej walucie prowadzona jest tylko i wyłącznie dla zamówień dla których wybrano dostawę poza granice Polski. Sprzedaż w innej walucie poza granice Polski możliwa jest tylko w opcji przedpłaty (nie obsługiwane są płatności przy odbiorze, z odroczonym terminem płatności i pozostałe) a towar zostaje wysłany dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie na rzecz Raptor lub po otrzymaniu potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od operatora płatności.

5.3. Cena podana przy każdym towarze i usłudze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.

5.4. Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen towarów i usług, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny towarów i usług w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych czy też wyprzedaży.

5.5. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowiłby inaczej.

5.6. Koszt dostawy stanowi dodatkową opłatą którą obciążony zostanie Klient.

6. Formy płatności i realizacja zamówienia:

6.1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary z dostawą na terytorium Polski:

  • płatność przy odbiorze. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zakończeniu procesu składania zamówienia.
  • przedpłata w formie przelewu bankowego, przelewu elektronicznego, płatność kartą kredytową lub płatniczą w jednym z systemów płatności elektronicznych akceptowanych przez Sklep. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od operatora płatności, w przypadku przelewu bankowego – po wpłynięciu wpłaty na konto Sklepu.
  • faktura z odroczonym terminem płatności dostępna tylko dla klientów, którym pracownik Sklepu przyznał indywidualnie uprawnienia do takiej płatności. Klienci którzy otrzymali już w/w uprawnienia mogą skorzystać z tej formy zapłaty tylko wówczas gdy nie zalegają oni z żadnym, przeterminowanym zobowiązaniem) – realizacja zamówienia rozpoczyna się po zakończeniu procesu składania zamówienia.

6.2. Zamówienia z dostawą poza terytorium Polski muszą być opłacone z góry wyłącznie w jednym z systemów płatności elektronicznych akceptowanych przez Sklep. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od operatora płatności lub zaksięgowaniu wpłaty na konto.

6.3. W przypadku wybranych towarów Sklep zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych form płatności za zamówienie.

6.4. Sklep zastrzega sobie prawo do wyłączenia i odmówienia formy płatności „płatność przy odbiorze” Klientowi, który nie odbierze uprzednio zrealizowanego zamówienia płatnego przy odbiorze, bez względu na formę dostawy. Przywrócenie formy dokonania zapłaty „płatność przy odbiorze” dla danego Klienta następuje po złożeniu i odebraniu kolejnego zamówienia opłaconego w inny sposób niż „przy odbiorze”.

6.5. Zamówienie zostaje anulowane w przypadku odmowy autoryzacji karty lub braku wpływu środków na konto Sklepu w ciągu 14 dni od daty jego złożenia.

6.6. Płatność „przy odbiorze” realizowana jest wyłącznie po wpłaceniu przez klienta 25% zadatku wartości zamówienia.

7. Prawo odstąpienia od Umowy.

7.1. Zgodnie z Dz.U.2019.0.134 t.j. - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 zwolnienie z obowiązku zwrotu dodatkowych kosztów dostarczenia rzeczy, art. 34 zwrot rzeczy po odstąpieniu od umowy ust. 2 i art. 35 zapłata za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.

7.2 Warunkiem odstąpienia od sprzedaży jest pisemne powiadomienie Sprzedawcy o takim zamiarze, poprzez przesłanie wypełnionego formularza dostępnego po kliknięciu na link: Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.

7.3. Towary zwracane.

  • Zwracane towary muszą być kompletne, nie mogą nosić śladów użytkowania,
  • Materiały eksploatacyjne muszą być w oryginalnym opakowaniu, bez naruszenia hermetycznych opakowań, nie mogą być pozbawione zabezpieczeń,
  • Towar powinien być zwrócony w stanie niezmienionym i niepogorszonym oraz powinny zawierać wszystkie dodatkowe elementy, próbki i inne elementy które były dostarczone razem z towarem.

7.4. Zwracany towar należy odesłać najpóźniej w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy na adres Raptor Bartłomiej Mikołajczak, ul Trakt Dębinecki 2, 62-007 Promienko.

7.5. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.

7.6. Sklep dokonuje zwrotu poprawnie naliczonych należności za zwrócony towar w ciągu 7 (siedmiu) dni roboczych od daty otrzymania zwrotu towaru.

8. Gwarancja towarów

8.1. Towary objęte są gwarancją producenta lub dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania podawane są w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta towaru.

8.2. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową lub wadliwego wykonania usługi, Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego, oraz odpowiednich przepisów o sprzedaży konsumenckiej. W przypadku sprzedaży towaru na rzecz podmiotów gospodarczych, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest w całości wyłączona.

8.3. Jeżeli z dokumentu gwarancyjnego lub odrębnych ustaleń Stron nie wynika inaczej, lub jeżeli dokument gwarancyjny nie został wydany, przyjmuje się, że gwarancja zostaje udzielona na następujących warunkach:

8.3.1. Gwarancją objęte są wyłącznie Towary fabrycznie nowe tylko w zakresie wad fizycznych powstałych z przyczyn tkwiących w Towarze, o ile wady te ujawnią się w terminie dwunastu miesięcy od daty dostawy Towaru.

8.3.2. Gwarancją nie są objęte w szczególności uszkodzenia Towaru powstałe na skutek złego użytkowania, nieprawidłowej eksploatacji, a także części Towaru zużywające się w wyniku jego normalnej eksploatacji.

8.3.3. Reklamację należy zgłosić poprzez wypełnienie karty gwarancyjnej w jeden z następujących sposobów:

  • za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie www.rc3d.pl;
  • bezpośrednio u Sprzedawcy;

8.3.4. Reklamację należy zgłosić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia stwierdzenia wady, pod rygorem utraty uprawnień wynikających z gwarancji;

8.3.5. Reklamowany Towar należy dostarczyć na wskazany adres Sprzedawcy:
Raptor Bartłomiej Mikołajczak, ul. Trakt Dębiniecki 2, 62-007 Promienko lub bezpośrednio do producenta w przypadku Gwarancji Producenta. Do odsyłanego towaru należy dołączyć pisemną reklamację. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem na adres Sklepu.

8.3.6. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni roboczych  od dnia doręczenia reklamowanego Towaru Sprzedawcy. W przypadku gdyby rozpatrzenie reklamacji okazało w tym terminie niemożliwe, Sprzedawca poinformuje Kupującego i rozpatrzy reklamację w możliwie krótkim terminie;

 8.3.7. W ramach gwarancji Sprzedawca zobowiązany jest do usunięcia wady fizycznej Towaru lub do dostarczenia Towaru wolnego od wad (według wyboru Sprzedawcy).

 8.3.8. W przypadku, gdy reklamacja okaże się nieuzasadniona, w tym w szczególności, gdy uszkodzenie Towaru nastąpiło z winy Kupującego, wszelkie koszty związane z procedurą reklamacyjną (w tym w szczególności koszty transportu Towaru) zobowiązany jest pokryć Kupujący.

9. Gwarancja świadczenia usług druku 3d

9.1. Sprzedawca gwarantuje usługę wydruku 3d przy użyciu profesjonalnych urządzeń przy wykorzystaniu wysokiej jakości filamentów.

9.2. Ze względu na technologię MDF reklamacji nie podlegają:

  •  paskowana struktura niektórych powierzchni;
  •  naturalnie niszczenie wydruku np. na skutek działania warunków atmosferycznych na materiały biodegradowalne;
  •  uszkodzenia mechaniczne wydruków;
  •  rozmycie naklejek na skutek kontaktu z wodą lub inną substancją.

10. Odpowiedzialność Sprzedawcy

Z wyłączeniem przypadków winy umyślnej, odpowiedzialność Sprzedawcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy (w tym w szczególności zobowiązań Sprzedawcy wynikających z udzielonej gwarancji) obejmuje jedynie rzeczywiste straty poniesione przez Kupującego, z wyłączeniem utraconych przez niego korzyści.

11. Postanowienia końcowe

11.1. W sprawach nie uregulowanych w Regulaminie stosuje się prawo polskie, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu Cywilnego. Do Ogólnych Warunków oraz Umowy nie stosuje się Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów z dnia 11.04.1980 roku (tzw. Konwencji Wiedeńskiej).

11.2. Wszelkie spory pozostające w związku z Umową podlegają rozstrzygnięciu przez Sąd powszechny miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

11.3. Nieważność lub bezskuteczność któregokolwiek z postanowień Regulaminu nie narusza ważności lub skuteczności innych postanowień Regulaminu. W takim wypadku zamiast nieważnych lub bezskutecznych postanowień Regulaminu znajdują zastosowanie odpowiednie przepisy prawa.

11.4. Kupujący nie jest uprawniony do przenoszenia jakichkolwiek praw wynikających z Umowy na jakikolwiek podmiot trzeci bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.

11.5. Kupujący oświadcza, że wyraża zgodę, aby dane dotyczące istniejących lub realizowanych Umów, były gromadzone i przetwarzane przez Sprzedawcę. Gromadzenie i przetwarzanie danych odbywa się wyłącznie dla potrzeb Sprzedawcy. Udostępnianie zgromadzonych danych osobom trzecim może odbywać się jedynie zgodnie z obowiązującym prawem.

11.6. Akceptując niniejszy Regulamin, Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedawcę.

11.7. Strony zobowiązane są do zachowania poufności w odniesieniu do treści i warunków Umowy oraz negocjacji i ustaleń stron poprzedzających jej zawarcie.

II. POLITYKA PRYWATNOŚCI

Administratorem Państwa danych osobowych (dalej Dane Osobowe) pozyskanych w trakcie przygotowania, zawierania oraz realizacji transakcji za pośrednictwem sklepu internetowego jest firma Raptor Bartłomiej Mikołajczak z siedzibą przy ul. Trakt Dębiniecki 2, 62-007 Promienko (dalej Raptor).

1.Sposób pozyskiwania danych osobowych

Dane Osobowe pozyskujemy bezpośrednio od użytkownika sklepu internetowego (dalej Państwo, Klient, Użytkownik) podczas zakładania konta w naszym sklepie internetowym, subskrypcji newslettera oraz przy korzystaniu z formularza kontaktowego.

2. Zakres pozyskiwanych danych:

  • imię i nazwisko
  • adres e-mail,
  • adres dostawy,
  • bank oraz numer konta bankowego, z którego dokonywana była zapłata
  • numer telefonu
  • numer NIP (w przypadku prowadzonej działalności gospodarczej)
  • historia transakcji
  • adres IP
  • udzielone zgody

3. Cel gromadzenia Danych Osobowych

  • zawieranie i realizacja łączącej nas z Państwem umowy oraz świadczenia dla Państwa oferowanych przez nas usług, w tym
    w szczególności wysyłki zamówionych towarów i realizacji płatności, obsługi reklamacji,
  • realizacja przewidzianych prawem obowiązków Raptor, w tym w szczególności wystawiania, przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych, również dla celów archiwizacyjnych,
  • ochrona praw f. Raptor w myśl przepisów prawa, w tym w szczególności dochodzenia zaległych płatności w ramach procesów windykacyjnych i procesów sądowych,
  • zabezpieczenie należnych płatności,
  • przeprowadzanie działań marketingowych oraz przesyłania informacji handlowych w przypadku wyrażenia przez Państwa osobnych zgód.

4. Podstawy prawne przetwarzania Danych Osobowych

  • w celu realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną: rejestracja konta,
  • w celu wywiązania się z umowy sprzedaży,
  • w celu wywiązania się z umowy dostawy zakupionego towaru będziemy przetwarzać Dane Osobowe
    w oparciu o realizację umowy,
  • w celach marketingowych: składanie ofert, promocji, poprawy obsługi klienta, w tym przypadku opieramy się na uzasadnionym interesie Administratora;

5. Okres przetwarzania danych osobowych:

Uzależniony od celu przetwarzania:

  • realizacja zamówień – odpowiada okresowi realizacji umowy. W oparciu o przepisy o ochronie danych Osobowych będziemy następnie przetwarzać Dane Osobowe w celu ewentualnego rozliczenia dotychczasowych działań (reklamacje, rękojmia, gwarancja, zwrot towarów) do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń z zastrzeżeniem, ze okres ten nie będzie dłuższy niż 5 lat,
  • realizacja dostawy odpowiada okresowi realizacji umowy. W oparciu o przepisy o ochronie danych Osobowych będziemy następnie przetwarzać Dane Osobowe w celu ewentualnego rozliczenia dotychczasowych działań (reklamacje, rękojmia, gwarancja, zwrot towarów) do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń z zastrzeżeniem, ze okres ten nie będzie dłuższy niż 5 lat,

6. Odbiorcy danych osobowych

W celu realizacji łączącej nas umowy, realizacji obowiązków Raptor przewidzianych prawem, ochrony praw Raptor zgodnie
z przepisami prawa oraz realizacji uzasadnionego interesu Raptor w rozumieniu przepisów o ochronie danych Osobowych; Raptor może przekazywać Państwa Dane Osobowe podmiotom takim jak: firmy windykacyjne, podmioty świadczące usługi księgowe, spółki świadczące usługi pocztowe i kurierskie.  Podmioty takie będą zobowiązane do stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa, technicznych i organizacyjnych, aby chronić Dane Osobowe oraz przetwarzać je wyłącznie zgodnie
z instrukcjami przekazanymi przez Raptor.

Administrator zobowiązuje się stosować odpowiednie środki bezpieczeństwa, zarówno techniczne jak
i organizacyjne, aby chronić Państwa Dane Osobowe. Dane Osobowe będą przechowywane przez Raptor lub Przetwarzających dane, wyłącznie przez czas niezbędny do osiągnięcia celów, dla których dane te są gromadzone, wykonania obowiązków wynikających
z przepisów prawa, maksymalnie przez okres zabezpieczenia materiałów niezbędnych dla postępowań prawnych (w tym podatkowych) oraz do czasu ewentualnego przedawnienia roszczeń Państwa i Raptor.

7. Państwa Prawa dotyczące administrowanych danych osobowych:

Macie Państwo prawo:

  • żądać dostępu do swoich Danych, a także żądać ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania lub ich usunięcia;
  • żądać przeniesienia dostarczonych Administratorowi przez Państwa Danych przetwarzanych w celu zawarcia
    i wykonywania umowy. Przeniesienie polega na otrzymaniu od Administratora Państwa Danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz prawie do przesłania ich innemu administratorowi Danych, o ile jest to technicznie możliwe. Uprawnienie nie dotyczy danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Administratora lub tajemnicę zawodową;
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego dla ochrony danych osobowych

(tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub organu będącego jego następcą).

Nie przegap nowości z RC3D!

Nie spamujemy! Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.